Muziek teltMuziek teltMuziek telt

Muziek telt

Sinds 2009 hebben de partners Fonds voor Cultuurparticipatie, Kunstfactor en Muziek Centrum Nederland met de campagne Muziek telt! op verschillende manieren aandacht gevraagd voor het belang en de waarde van muziek in het Primair Onderwijs. In een periode van grote bezuinigingen in cultuur en onderwijs en een focus op exacte vakken dreigde creatieve vaardigheden van kinderen ernstig onder te sneeuwen. Want dat muziekles goed is voor diverse aspecten in de ontwikkeling van een kind is uitgebreid onderzocht en bewezen. Je leert erdoor samenwerken, en naar elkaar luisteren. Je kunt je talenten ontwikkelen en oefent je concentratie. En bovenal is het leuk om te musiceren, een uitlaatklep op een toch al zo drukke schooldag.

In dienst van L5 ontwikkelde ik het logo en de identiteit van de campagne, het team van L5 verzorgde daarnaast projectmanagement, copywriting en fotografie, waarbij we nauw samenwerkten met een aantal bekende ambassadeurs, zoals operazangeres Tania Kross, die uitlegt dat puzzelen met een partituur een vorm van rekenen is, Edwin Rutten, die verwijst naar de rijke verbeeldingskracht die je oproept met muziek, en Moke-gitarist Phil Tilli, die zich een werkstuk over de geschiedenis van de blues herinnert.