Sterke designs, creatieve concepten

Cases

A family of brands

In nauwe samenwerking met Stefan Janssen, de drijvende kracht achter Floorequa, ontwikkelde DiepzwartOntwerp een family of brands.

Daar waar de kennis, service, diensten en producten op het gebied van vloerverwarming tot voor kort onder 1 vlag vielen, zetten we de stap naar het individueel vermarkten hiervan. Klanten en opdrachtgevers vragen niet altijd om een totaalpakket, maar kunnen wel vertrouwen op de expertise en de jarenlange ervaring en van Floorequa.

Communicatie van binnen naar buiten

Soms is goed niet genoeg. Is er geen match tussen dat wat je levert en dat wat je uitstraalt. Voor Qoozy Decorations analyseerde, adviseerde en creëerde ik een stevige upgrade van de identiteit van het merk.

Logo, kleurstelling, typografie, beeldtaal, een template voor een lookbook en de look en feel voor de website. Van naar binnen gerichte communicatie naar meer focus op klanten en partners. Een identiteit van donker naar licht. Een verschil van dag en nacht.

Uit en thuis bij Het Limburgs Landschap

Met sommige opdrachtgevers kun je lezen en schrijven. Voor Het Limburgs Landschap ontwierp ik het pitchwinnende concept van het Uit en thuis-boek. 416 Pagina’s met het verhaal en overzicht van alle eigendommen van de stichting. Dus ja, er valt veel te lezen.

Boordevol achtergrondinformatie, praktische tips en leesplezier. Voorpret voor het bezoek aan een van de ca. 90 natuurgebieden en tientalle locaties voor cultureel erfgoed. Van Mergelland, Maasduinen of historische tuin, tot gevlekte witsnuitlibel, groene zandloopkever of oranjetipje… Tipje van de sluier? Er valt veel te vertellen. En vooral te zien!Om deze hoeveelheid informatie toch toegankelijk te houden ontwierp ik een duidelijke structuur, en verzorgde ik de totale opmaak.

Rebranding voor een onderscheidend merk

Met het herdefiniëren van de positionering werd ook de huisstijl aangepakt, waarbij herkenbaarheid en aandacht voor de lokale sentimenten van belang waren. Dat resulteerde in een update van het logo, een kleurrijke huisstijl en krachtige fotografie, ook een visueel onderscheidende beeldtaal. Met als resultaat een sterkere merkidentiteit.

Met het herdefiniëren van de positionering werd ook de huisstijl aangepakt, waarbij herkenbaarheid en aandacht voor de lokale sentimenten van belang waren. Dat resulteerde in een update van het logo, een kleurrijke huisstijl en krachtige fotografie. Met als resultaat een onderscheidende en sterkere merkidentiteit.

Merkintroductie om het ijs te breken

Verpakkingsproducent Royalpack, familiebedrijf met veel know-how en een uitgebreid machinepark en technische mogelijkheden, zoekt voet aan de grond in de Benelux. De focus ligt hierbij op verpakkingen voor frozen products. De vraag? Een onderscheidend beeld, krachtige copy. En of het snel kan, want de beursdeelname staat voor de deur. Business as usual dus...

DiepzwartOntwerp ontwikkelde, binnen de strakke lijnen van de corporate identity, een pakkend beeld en copy. Vertaald naar visitekaartjes, banners, flyers en een concept voor een website. Binnen week van concept naar oplevering. Het voordeel van korte lijnen en de klant goed aanvoelen.

Van droom naar realisatie

Jouw kennis, ervaring en inzichten inzetten om anderen bij te staan? Dat is wat Cindy Tholen realiseerde. Dat vraagt om een persoonlijke en warme identiteit, een stukje personal branding op maat.

Onder de naam ‘De Ontembare Vrouw’ richt Cindy zich op met name vrouwen, en helpt ze met het verkrijgen van inzichten en het zetten van stappen.
1-op-1 of groepsessies, bewustwordingstrainingen of natuurwandelmeditaties, alles kan hieraan bijdragen. Met als doel een energetische reset, een beter en uitgebalanceerd leven in je eigen kracht. Ik ontwerp een passend logo, een sprekend serie foto’s, alles samengevat in een website, social media templates en flyers. Om het voor toekomstig gebruik eenvoudig te beheren en aan te passen ontworpen en gebouwd in Canva.

Zichtbaar in het eigen werkveld

Hoe maak je een onderneming zichtbaar in zijn eigen werkveld. Voor Rura Ruimtelijk Advies, gespecialiseerd in vraagstukken rondom ruimtelijke ontwikkeling, ontwierp DiepzwartOnwerp een nieuwe identiteit. Een kleine huisstijl, maar duidelijk onderscheidend, zowel online als offline, ook door het inzetten de juiste copy en beeldtaal.

Naast een logo, met daarin verwijzingen naar ruimtelijke elementen zoals bodem, horizon en bebouwing, ontwierp ik briefpapier en visitekaartjes, word-templates en social-media-templates.
Geïnteresseerd in een uitgebreid portfolio?

Sterke identiteiten, heldere illustraties, fotografie, standbouw en meer.

Neem contact met mij op voor een nadere kennismaking.
Maurice van Roy - senior designer, DiepzwartOntwerp, Roermond - voor creatieve concepten en sterke identiteiten.